Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Spaar voor de allerleukste uitjes
Van 27 juni t/m 31 juli 2022 kun je weer sparen voor een 2e kaartje gratis voor meer dan 300 uitjes in Nederland en België.

Hoe werkt het sparen voor een 2e kaartje gratis voor uitjes?
Ontvang bij elke 10 euro aan boodschappen* 1 uitjeszegel. Zegels verkrijg je zowel bij boodschappen in de winkel als bij online boodschappen. Is je spaarkaart vol? Lever hem dan in voor een 2e gratis kaartje. Het sparen van zegels kan op een fysieke spaarkaart  of digitaal via de Mijn Albert Heijn app. Bij 4 uitjeszegels heb je al een volle spaarkaart. De actie geldt niet in de AH to go en in de Belgische winkels en is uitsluitend bestemd voor de Nederlandse markt.

*De uitjes spaarzegels worden berekend over het NETTO bonbedrag, ná aftrek van de 35%-kortingsstickers, de (persoonlijke) Bonus(box)kortingen, tabak, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, boeken, telefoonkaarten, postzegels, cadeaukaarten en -bonnen, loten, beltegoed, statiegeld en het aankoopbedrag voor Koopzegels.

Tot wanneer kan ik sparen voor uitjes en de spaarkaart verzilveren?
Je kunt van 27 juni t/m 31 juli 2022 AH Uitjeszegels sparen. Volle spaarkaarten kunnen van 27 juni 2022 t/m 8 januari 2023 worden verzilverd in de Mijn Albert Heijn app of op www.ah.nl/uitjes. 

De geldigheid van de tickets verschilt per uitje. De geldigheid staat op de site per uitje vermeld. Kijk voorafgaand aan je bezoek voor de openingstijden en andere actuele informatie altijd op de website van het uitje.

Hoe en waar kan ik de kaartjes voor de uitjes kopen?

Heb je een fysieke kaart (kaart met plakstickers)?
 

  • Controleer eerst of het desbetreffende uitje op jouw gewenste dag beschikbaarheid heeft voordat je de kaartjes aanschaft. Dit kun je doen op de site van het uitje zelf. 
  • Klik in de AH app op ‘koop tickets’ of ga naar ah.nl/uitjes om tickets voor een uitje te bestellen.  
  • Kies het gewenste uitje. Let op: stop minimaal 2 kaartjes of een veelvoud hiervan in je winkelmand om de korting te verreken. Bij elke volle spaarkaart ontvang je een 2e kaartje gratis.  
  • Voer de code die op de achterkant van de spaarkaart staat in het daarvoor bestemde veld in en druk op ‘Code toevoegen’ om de korting toe te passen. Wordt de korting correct verrekend? Volg dan de stappen om je betaling af te ronden. Inloggen met je Albert Heijn account is niet noodzakelijk. Je ontvangt de e-tickets op het opgegeven e-mailadres.  
  • LET OP: Voor de meeste uitjes is het vereist om voorafgaand aan je bezoek via de website van het betreffende uitje een datum en tijdvak te reserveren. Zonder reservering kan het zijn dat toegang wordt geweigerd. Check dit dus goed op de website van het betreffende uitje.
  • Toon de e-tickets die je per mail hebt ontvangen samen met je volle spaarkaart bij de kassa van het betreffende uitje. Het is aan te raden om de e-tickets te printen, tenzij specifiek staat aangegeven dat het digitaal aantonen van de e-tickets ook mogelijk is.

Spaar je digitaal met de AH app?

  • Controleer eerst of het desbetreffende uitje op jouw gewenste dag nog beschikbaarheid heeft voordat je de kaartjes aanschaft. Dit kun je doen op de site van het uitje zelf. 
  • Open je spaarkaart in de AH app en klik op 'koop tickets'. 
  • Kies het gewenste uitje. Let op: stop minimaal 2 kaartjes of een veelvoud hiervan in je winkelmand om de korting te verreken. Bij elke volle spaarkaart ontvang je een 2e kaartje gratis.  
  • Log in op de account van Albert Heijn waar je spaarzegels op staan.Volg de stappen om je betaling af te ronden. Je zegels worden automatisch afgeschreven.  Je ontvangt de e-tickets op het opgegeven e-mailadres. Let op: als je niet bent ingelogd kunnen de spaarzegels niet worden afgeschreven en kan de korting niet worden verrekend.
  • LET OP: Voor de meeste uitjes is het vereist om voorafgaand aan je bezoek via de website van het betreffende uitje een datum en tijdvak te reserveren. Zonder reservering kan het zijn dat toegang wordt geweigerd. Check dit dus goed op de website van het betreffende uitje.

Het betalen van de vouchers kan uitsluitend via iDEAL. Op een andere manier betalen is niet mogelijk.

Kan ik uitjes tickets kopen door zowel Fysieke
zegels als ook digitale zegels tegelijk te verzilveren?
Nee, dit is niet mogelijk. Het is enkel mogelijk een volle spaarkaart met uitsluitend fysieke zegels of een volle spaarkaart met uitsluitend digitale zegels te verzilveren.

Mocht je zegels tekortkomen, vraag dan zegels aan vrienden en familie. Zij kunnen hun fysieke zegels aan je geven of via een verzoekje in de AH app digitale zegels met je delen.

Ik ben mijn digitale uitjes spaarzegels kwijt. Hoe kan dat?
Wanneer je ervoor kiest om te stoppen met digitaal sparen, dan raak je al je gespaarde digitale zegels kwijt. Je krijgt hier eerst een melding van, voordat je je afmeldt. Dit kan een oorzaak zijn.

Maar kijk even in je spaargeschiedenis in de app wat er precies is gebeurd met je spaarzegels. Je spaargeschiedenis vind je als je op de pagina met de spaarkaart rechts bovenaan op de 3 stippen klikt.

Gebeurt het onverhoopt dat je om wat voor reden dan ook je zegels kwijt bent, dan kun je contact opnemen met de klantenservice via één van de contactopties onderaan de pagina.

Ik heb geen uitjes spaarzegels ontvangen bij mijn online bestelling.
Spaar je zegels met een fysieke spaarkaart? Dan kun je naar de dichtstbijzijnde AH winkel. Op vertoon van je betaalbevestiging krijg je de ontbrekende spaarzegels bij de service-balie.

Let wel; de stickerzegels krijg je alleen als je deze hebt aangevinkt voordat je je bestelling hebt bevestigd.

Spaar je digitaal? Houd er rekening mee dat je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen worden bijgeschreven. Dit zie je terug in je spaargeschiedenis in de AH app.  
Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op via een van de contactopties onderaan deze pagina.

Kan ik digitale uitjes spaarzegels ook aan iemand anders geven?
Ja dat kan. Degene die de spaarzegels wenst te ontvangen stuurt de persoon mét spaarzegels een verzoek om zegels te delen, bijvoorbeeld via WhatsApp. Je ontvangt dan een verzoek met een link die uitkomt in de Albert Heijn app. Via deze link kun je het aantal zegels invoeren (door de + of – toets) die jij wilt weggeven.

Hoe kan ik stoppen met digitaal sparen voor de uitjes spaarzegels?
Uitschrijven voor digitaal sparen doe je door op de spaarkaart te klikken in de AH app en vervolgens rechts bovenin op de drie puntjes en op 'Stoppen met digitaal sparen' te klikken. Als je je afmeldt voor digitaal sparen raak je je volle spaarkaarten en/of zegels kwijt. Zorg er dus eerst voor dat je deze hebt verzilverd.

Ik heb vouchers voor uitjes gekocht, kan ik deze nog annuleren?
Annuleren is helaas niet mogelijk. Als je je reservering wilt wijzigen kun je contact opnemen met het betreffende uitje.

Ik ben de e-mail met vouchers van de uitjes kwijt. Wat moet ik doen?
Neem contact op met de klantenservice via een van onderstaande contactmogelijkheden en vraag of je e-tickets opnieuw toe kunnen worden gestuurd. Vergeet hierbij niet de naam en het emailadres te vermelden die je hebt opgegeven bij het bestellen van de vouchers.

De prijzen zijn verschillend per uitje. Hoe werkt dit wanneer ik tickets van verschillende prijzen in één bestelling plaats?
Op elk 2e toegangskaartje ontvang je 100% korting. Het is vereist 2 kaartjes of een veelvoud hiervan in je mandje te plaatsen om de korting te verrekenen, dit gebeurt dus niet automatisch. Bij 3 kaarten krijg je dus 1 kaartje gratis. 

Wanneer er tickets met verschillende prijzen besteld worden altijd de goedkoopste kaartjes gratis. Als een activiteit verschillende prijzen hanteert (bijv. volwassenen / kind) worden alle aangeschafte vouchers op volgorde gezet van hoge prijs naar lage prijs. Vervolgens wordt op de goedkoopste kaartjes 100% korting gegeven.

Voorbeeld:

2 volwassen kaartjes a € 20,-, en 2 kinderkaartjes a € 15,-. 

De prijs wordt dan als volgt berekend: 

Eerste volwassene kaartje         € 20,-.

Tweede volwassene kaartje         €   20,-.

Eerste kinderkaartje                € 0,-

Tweede kinderkaartje        €   0,-

Totaal € 40,- voor 4 toegangsbewijzen.

Wat zijn de actievoorwaarden?
Klik hier om de actievoorwaarden te lezen.

Kan ik ook via Ah.nl fysieke zegels sparen?
Nee, online kun je alleen digitaal sparen voor uitjes.

Kunnen fysieke zegels omgezet worden naar digitale of vice versa?
Nee dat is niet mogelijk.

Ik heb een kinderkaartje in plaats van volwassene besteld of andersom, wat moet ik doen?
Neem contact op met de klantenservice van Albert Heijn.